kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

خواندنی از ورزش 

 
 
* سیدمحمد پولادگر نایب‌رئیس کمیته ملی پارالمپیک و نایب‌رئیس اتحادیه تکواندو آسیا، با دعوت اتحادیه تکواندو آسیا در مجمع عمومی این اتحادیه شرکت می‌کند. مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا، همزمان با رقابت‌های قهرمانی تکواندو و پاراتکواندو آسیا از 24 اردیبهشت تا 4 خرداد در شهر دانانگ ویتنام برگزار می‌شود.
* مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود‌کننده به مرحله نهائی به پایان خواهد رسید که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است. مائوریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال هم امروز وارد تهران شد تا اردوهای تیم ملی با جدیت دنبال شود. از طرف دیگر وحید مرادی نایب‌رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد.
* مسابقات زون آسیا آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا به حساب می‌آید که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در فجیره امارات برگزار می‌شود. شمشیربازی ایران 5 نماینده اعزامی به این رقابت‌ها خواهد داشت. این شمشیربازان در اسلحه‌های اپه و فلوره مردان و بانوان و سابر بانوان با حریفان خود رقابت خواهند کرد. اسامی شمشیربازان اعزامی به رقابت‌های انتخابی زون آسیا به این شرح است: 
* اسلحه فلوره مردان................................................................................... علی امینی
* اسلحه فلوره بانوان................................................................................... زهرا کارگر
* اسلحه اپه مردان............................................................................. محمد اسماعیلی
* اسلحه اپه بانوان................................................................................... ریحانه رضایی
* اسلحه سابر بانوان............................................................................ نجمه سازنچیان
رقابت‌های شمشیربازی انتخابی زون آسیا طی روزهای 8 و 9 اردیبهشت برگزار می‌شود. قهرمان مسابقات در هر بخش صاحب سهمیه خواهد شد.