kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
همزمان با سالروز شهادت امام صادق‌(ع) برگزار شد

تشییع با‌شکوه پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی شده در سراسر کشور

 
 
 
پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران و برخی شهرها تشییع شد.
به گزارش مشرق، استان‌های تهران، قم، کرمان و قزوین در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) میزبان
۱۴ شهید «گمنام» بودند. ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع شدند.
وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری 
پیکر مطهر شهید غلامعلی عشیری لیوسی، از شهدای دفاع مقدس شهرستان دزفول که پس از ۴۲ سال شناسایی و به خاک مقدس ایران اسلامی بازگردانده شد، صبح روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع و در گلزار شهدای دزفول به خاک سپرده شد.
پیکر مطهر این شهید همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق‌(ع)، بر روی دستان همرزمان و مردم شهیدپرور دزفول از حسینیه ثارالله این شهرستان تا شهیدآباد تشییع شد.
تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده
در اصفهان
صبح روز شنبه مراسم آیین تشییع پیکر مطهر چهار شهید تازه تفحص شده در میدان فیض اصفهان آغاز شد و به سمت گلستان شهدا ادامه داشت.
در این مراسم پیکر پاک سه شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی شناسایی شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع شد.
تشییع پیکر شهید دفاع مقدس
 در اجتماع صادقیون در مشهد
عرصه میدان شهدای مشهد نیز روز شنبه مملو از حضور زائران و مجاوران عزادارانی بود که همزمان با سالروز شهادت ششمین امام معصوم، حضرت امام جعفر صادق‌(ع)، در سوگ این امام همام در اجتماع صادقیون به عزاداری پرداختند.
جمعیت عزادار پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ «مجید شخصی» را که پس از ۴۲ سال با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.
تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس
در بوشهر
همزمان با مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی دشتی نظری» از میدان قدس تا حوزه علمیه بوشهر تشییع شد.
مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر با بیان اینکه این رزمنده دفاع مقدس در اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در منطقه شرق دجله به شهادت رسیده است اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید به‌ عنوان رزمنده گمنام که در سال ۱۳۸۸ تفحص شد، در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.
نعمت الله غلامپور با بیان اینکه این شهید والامقام در آذر ماه سال ۱۴۰۰ تعیین هویت شد گفت: پیکر این شهید که همجوار مزار شهید محسن حُجَجی در نجف آباد دفن شده بود پس از تصمیم‌گیری خانواده شهید پیکر مطهر آن برای دفن در گناوه به استان بوشهر منتقل شد.
پیکر مطهر ۲ شهید گمنام 
در مسجد جمکران آرام گرفت
پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر روی دوش مردم قدرشناس استان قم در مسجد مقدس جمکران آرام گرفت.
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر جمعه بر روی دوش مردم انقلابی و قدرشناس استان قم تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند.
دو مادر شهید مفقودالاثر به نیابت از مادران این دو شهید گمنام در کنار خادمان مسجد جمکران و علما مراسم تدفین را انجام دادند.
این دو شهید والامقام سال‌ ۱۳۶۴ در عملیات عاشورای ۲ در چنگوله و سال ۱۳۶۵ در کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.
 تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص‌شده
در جنوب تهران
پیکر مطهر شهید تازه تفحص‌شده عملیات «خیبر» روز گذشته با حضور گسترده مردم در باقرشهر در جنوب تهران تشییع شد.
به گزارش مهر، مردم شهیدپرور باقرشهر و ری از سه‌راهی خیرآباد تا انتهای بلوار نفت پیکر مطهر این شهید گمنام تازه تفحص‌شده عملیات «خیبر» را تشییع کردند. 
پیکر مطهر شهید پس از تشییع در محل میدان اصلی پارک علم و فناوری وابسته به وزارت نفت آرام گرفت.